Hej

I lördags gjorde jag Karins hår för att hon skulle på bröllop. Efter det städade vi Jörgens firmabil, åkte till Skärblackas returpunkt och slängde ett fullt släp med gammalt byggmaterial. Vidare till Mc Donalds i Klinga där vi satt ute i solen och moffade. Sedan for vi till K-Rauta och Bauhaus för byggmaterialsinköp. Det tog flera timmar och jag var tvungen att sätta mig på en hylla och blunda i några minuter. När vi kom hem var det ju bara att bära ner alla 27 gips- och spånskivor, platonmattor, spackel, dörrar, dörrkarmar osv till källaren :/ Vilket straffjobb!
Jag fick ett nästan oemotståndligt erbjudande av Sara och Sanna om att följa med till Manesa och käka men kroppen sa nej.
Vi spenderade istället kvällen i stugan med grillat vildsvin.
 
I söndags jobbade vi med renovering, grillade och gick promenad. Vi möblerade om provisoriskt i vardagsrummet eftersom vi ska ta upp ett stort hål för trappan. Matsalsbordet fick stå framför fönstret istället
Sofforna blev inte så bra men vi har ju planer på en hörnsoffa så småningom så det får bli lite som det blir nu ett tag.
 
Nu blommar vår fina ros
Helgfrukost, mums med jordgubbar!!
 

Kommentarer
Postat av: Mana

Matsalsbordet passade vid fönstret tycker jag! Fin ros!

2012-07-02 @ 19:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0