Det senaste

Det har varit en bra helg. I fredags efter jobbet åkte vi ut till stugan en sväng, slappade på bryggan osv. Vi tog även en sväng i svampskogen. Det blev ett par gulisar som J stekte när vi kom hem la på mackan.
På kvällen var vi hembjudna till Nicke och Madde. Det bjöds på taccos. Jättegott! Vi berättade lite om hur segt vi tycker att vår renovering går, då erbjöd sig underbara Nicke att hjälpa oss i veckan♥ Fast han har massor att göra själv i huset, så himla gulligt!!
 
På lördagen blev det renovering. J putsade väggar osv, jag städade lite bland alla verktyg samt höll i markservicen med matlagning, hundpromenader osv.
På kvällen kom Lisa och Kalle på middag. Jag gjorde en potatisgratäng samt grillade kycklingfilé och kotletter. Till efterrätt gjorde jag Ernst goda Kardemummaäpplen med mandelgrädde som enligt mig blev supergott!
Vi hade en jättetrevlig kväll!
 
Receptet:
2 dl strösocker
2 msk smör
6 st äpplen av fast och syrlig sort, klyftade och skivade
1 tsk kardemumma, stött
4 st mandelspån
3 dl vispgrädde
1 dl riven mandelmassa
2 msk mandelskorpor, krossade

Gör så här

1. Börja med att smälta socker i en stekpanna, tillsätt sedan smöret och stek äpplena i detta.

2. Rör om försiktigt då och då.

3. När äpplena fått en fin stekyta tillsätt då den stötta kardemumman och mandelspånen och rör runt.

4. Ta sedan av äpplena från spisen.

5. Vispa grädden ganska löst och vänd ner riven mandelmassa i grädden.

6. Lägg upp de två rörorna i skålar och toppa med krossade mandelskorpor.



I söndags fortsatte renoveringen, J åkte till Bauhaus och köpte byggmaterial till trappräcket. Han tog med sig McD hem :D
På em gav vi oss ut till svampskogen igen. Vi hittade dock knappt något.
På kvällen sålde jag min bil (med blandade känslor). Hej då min fina hallonröda pärla, tack för 5 år tillsammans på vägarna! ♥
Drömbilen just nu är något sånt här
Sååå himla snygg!!
Jag ska ge mig ut på biljakt direkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0